divendres, 20 de maig del 2011

LA CLASSE DE 3 ANYS FA UN PROJECTE DELS "INCAS"

DUGUEREM MOLTA INFORMACIÓ DE CASA.
ESCRIGUEREM ENTRE TOTS EL QUE SABIEM, EL QUE VOLIEM SABER I COM HO PODEM SABER











UN ALTRE DIA DUGUEREM EL MAPA DEL MON I CERCAREM ON VIVEN ELS "INCAS"
 TOTS SORTIREM A CERCAR-HO AL MAPA






ARA QUE JA SABEM ON VIVEN: A XILE, ECUADOR I PERU


EL DÉU DELS "INCAS" ÉS EN VIRACOTXA.
ELS NOSTRES DIBUIXOS D'EN VIRACOTXA.


ELS "INCAS" TENEN ANIMALS DOMÈSTICS: SA LLAMA I S'ALPACA

dimecres, 18 de maig del 2011

EN GUILLEM ÉS EL PROTAGONISTA DE LA SETMANA

DINS LA SEVA CAPSA DE LA VIDA HI HAVIA ROBETA DE QUAN ERA PETIT.

TAMBÉ FOTOS.


SA SEVA MAMÀ VA VENIR A FER UN TALLER, ENS VA CONTAR UN CONTE, DEVORA TENIA UN AJUDANT QUE LI AJUDAVA A PASSAR SES PÀGINES
DESPRÉS TRIAREM UN COSSIOL.

I FEREM UN CARAGOL DE PLASTILINA PEL NOSTRE COSSIOL.

ENS QUEDAREN PRECIOSOS

dilluns, 16 de maig del 2011

EL SOL JAGUAR

Avui la proposta és la de pintar el SOL JAGUAR com el model que es penja a la pissarra. D'acord amb una llegenda asteca que treballam, aquest sol correspon a la primera edat de la humanitat. En aquest temps els homes van ser destruïts per guardes de jaguars afamats. Com que es tracta "d'un conte" tot és més proper i no passa de bon de veres. Així, tot és "com si" de la mateixa manera que en els dibuixos animats ningú cau de forma irreversible i no es produeix cap ferida que ben aviat no es tanqui. Tant de bo tot fos així!
 
Aquest és, aproximadament, el sol jaguar que ens serveix de model
Pintar per dins és una activitat que a alguns nins els encanta mentre que a d'altres no els fa tantes ganes... Pintar per dins, si ho pensam bé, no deixa de ser un poc avorrit. El núm 1 blau, per exemple,  el 2 vermell.... és una activitat monòtona i n'hi ha tantes d'entretingudes... Però avui el jaguar estava per sobre de totes s'ha tornat engrescador (alguna cosa semlant a les caretes de Sant Antoni). Perquè a la classe ja ens sabem la història de la llegenda i hem fet de jaguars... per preparar la funció de fi de curs.

TRANSCRIPCIÓ D'UNA PART DE LA CONVERSA EN EL MOMENT DE COMENÇAR L'ACTIVITAT

Això no és un jaguar (nins)

No es tracta d'un jaguar de veres, un animal. És el SOL JAGUAR, un dels déus asteques (mestra)

Hem de pintar molt (algun nin)

No fa falta acabar-lo ara. Basta triar tres colors que surtin i mirar de pintar bé, sense despistar-nos. Per exemple tot el que sigui color taronja, blau i lila. Més tard l'acabarem (mestra).
Entre tots pensam les lletres del seu nom i el nin o nina que toca les ha d'escriu-re a la pissarra.  S O L           J A G U A R (mestra)

 De tant en tant miram el model penjat a la pissarra perquè ens agrada i volem fer-lo igual


Encara que en un principi la feina semblés llarga, quan hem posat tres colors ja pareixia que érem a punt d'acabar i ens han vingut les ganes de pintar més.

Després del pati, mentre el continuam... per acabar-lo.
 
Aquest jaguar té un tros de paret davall l'orella (nins) (fixau-vos, és ben cert: sembla un tros de marge i com que anarem a la pedra en sec, d'aquí vé la relació)

I ara que quasi ja l'hem acabat hem de pintar-li les taques que du a la cara (mestra) (però mentre es posen a fer les taques....)
Aquest jaguar té la pigota borda (diu un nin i tots els altres ho corroborren) (clar, ara tothom esta conscienciat de la pigota borda, amb tanta com n'hem tingut a la classe...).

A mi em van dur a un metge i em va dir que no tenia la pigota borda però després un altre metge - el meu - em va dir que sí, que ho era.... A mi la pigota em va entrar per dins fins a la gargamella. I jo en tenia per la panxa.... I jo encara en tenc.... (nins)
Aquí teniu dos jaguars, cadascun amb la seva "característica" pigota borda... 

                                                                             
















............